Robbanträning 6 Mars 2013 - Graffe

I onsdags var det hoppträning för Robban. Gick si sådär - upp och ner liksom, men jag är nöjd. OCH.. vi klarade oss igenom hela träningen oskadda kan man säga. ;)
 
Graffe är ju en lurvig ganska ung C-ponny som MÅSTE motioneras VARENDA dag för att vara lugn och hålla sig i bästa skick. Det var det som hände på Robbanträningen. Han var PIGG & det gör mig osäker.
 
Man kan säga att han hade ett annat humör änn vad jag hade. Han busade någon enormt motför vad han brukar göra. För i vanliga fall brukar han köra ett litet bus race varenda pass men han busade lite överdrivet då. Minst skenade han omkring 17 gånger under ett pass + någon bockning & bakut spark - ska man ta det som normalt ? Nja.. men man får ju ändå vara berädd. Dom är levande djur, domdära lurviga, unga och busiga C-ponnierna.. Och det var det som gjorde mig osäker liksom. Medans Graffe vill leva sitt egna liv så vill jag ta det på allvar. Hoppa kontrolerat. Just det gjorde mig osäker i onsdags UPPRÖRD kan man också säga. När båda ville.. ..olika?
 
MEN.. DET GICK SUPER ÄNDÅ! För tillsammans hoppade vi 90 cm tillsammans - Högsta jag någonsin hoppat :,} Fast jag egentligen inte visste det först.. Så jag är ändå nöjd. Vi tar ett nytt steg varenda gång - han & jag. Så nu är det bara att vänta på nästa Robban så vi får se till att göra det bättre. Right! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mmoaerikssons.blogg.se

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej som heter ''Moa'' och är -00:a. Jag kommer blogga om allt möjligt, mina intressen och min fritid Hoppas ni kommer gilla det..

RSS 2.0