Olika datum och dagar:

6:te April var det som sagt klubbis på KRF. Jag och Graffe stod som ett ekipage denna gången. Gick INTE så bra eftersom Graffe och jag inte hade samma instälning eller humör. Men vi tog oss igenom banan som jag var otroligt nöjd över ändå. 100 poäng av 140, på pigg häst! ♥
 
8:de April var det hopplektion för min ridlärare Helena B. Det var första hopplektionen på Pucken. Det gick super och jag är själv mega nöjd med tanke på allt.. Vi hoppade bana och enstaka hinder lite här & där. - överalt ♥
 
9:de April for jag, Johanna och Helena S till PRK för att provrida en (framtida?) ponny, kanske. Gillade ponnyn någon enormt. Precis en sådan ponny som jag smälter för och inte kan motstå.. men men. (den karamellen får ni suga på ett tag framöver nu..) Annars på vägen hem så for vi på lite afärer, åt på Sunes osv.. MEN om ni far till Piteå någon gång så måste ni stanna och äta där, tipsar!
 
12:te April var jag i stallet och red Graffe. Min ♥:te ponny. Annars så gick det bra att rida. Jag tränade dressyrprogram för Frida..
 
13:de April var jag också i stallet och red Graffe inför söndagen. Jag lät han springa av sig lite och tömma huvudet på han, typ.. ;) Jag red programmet för Frida igen (en sista gång) innan det ricktiga, då det gäller. Efter putsade jag sadel, tränsen, schabraken, täckena, hjälmen, stövlarna osv osv.. ..för att han skulle vara extremt fin på morgondagen.
 
14:de April var det första gången jag tävlade lokaltävling någonsin.. ..som blev i dressyr. LC:1. Jag packade alla saker, knoppade och såg till att allt glänste. Sedan lastade vi och for iväg utan problem. När vi var framme lastade jag ut min lilla superstar från transporten och såg till att allt var på plats. Jag var 9:de start ut på banan(?) så jag såg till att rida fram ordentligt innan jag skulle ut. Tillslut var den min tur. - Då presenterar vi Moa Eriksson på Rosenwinkles Grapit in på banan! Min superstsar skötte sig galant och jag skulle inte änns tänka tanken om att det gick dåligt. Jag är SÅÅ jädra nöjd över Graffe som skötte sig otroligt bra + jag själv måste jag få säga. Det var en uppfyllelse att göra det. Så vad som än sägs runtomkring så tänker inte jag vika en tumm, för vi klarade oss galant ute på banan. Ingen kan ändra på det, JAG tyckte det var överlägset.
TACK, mamma, Anna och Frida för att ni hjälpte till och för den underbara dagen! ♥
 
18:de April (igår) så var jag i stallet för att plugga till gröntkort till på tisdag, nästa vecka.. Efter det var gjort så red jag Graffe på lektion. Vi tränade galoppombyten och skänkelvikningar. Måste skryta för att förklara hur bra det gick serri.. Amazing!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mmoaerikssons.blogg.se

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej som heter ''Moa'' och är -00:a. Jag kommer blogga om allt möjligt, mina intressen och min fritid Hoppas ni kommer gilla det..

RSS 2.0