Toppen helg!

Helgen är snart över, om några timmar så är det måndag och skola igen.. Vill inte att helgen ska vara över, det var värkligen en toppen helg! ;)
 
 
Fredag:
Fredag, då jag jag for till slalombacken men Trine. Vi åkte snowboard & bara hade skoj. Var med mamma & pappa. Köpte fika för någon slant o skratta. Asså, de var roligt.. Jisses. Senare så for vi hem till Trine och jag nattade över. Vi kollade film med godis och annat gott i famnen. Vi kollade också in på bloggar och snackade, nerkrypra under täcket. Fick fina sms som gjorde mig glad och skickade minst lika bra tillbaks..
 
Lördag:
Lördags morgon vaknade jag hoss Trine, tidigt. Vi åt god frukost, ringde Hannah och for med varandra till stallet. I stallet var det Robban träning (hoppning) som vi kollade på. Träffade massor av folk och andra som hoppade. Träffade en tjej som alla hade roligt med, Linn. Alla skrattade ihop och jag tror att vi kommer göra det framöver också. Bland annat hoppade Johanna Pucken, Anna på Agnes och Linn hoppade Lotta & Tubbe. Det såg ut att gå ricktigt ricktigt fint och det var bommar upp i taket, maxade ungefär. Annars så åt vi mat i stallet och var där ett långt tag tills vi skjtusade hem Trine & Hannah och jag var tvungen att fara hem och äta. Tillslut var det dags att fara till stallet igen, för att kolla när Puckens förra ägare red ett dressyrpass på han. Hon red otroligt fint..
 
Söndag:
Idag var en tuff, rolig och energi krävande dag. Den tog kol på mig - allvarligt. Den började iallafall roligt. Mamma och jag steg upp tidigt för att hjälpa till på stalljouren med Johanna och Nina. Johanna och jag tog matpåsar som vi släppde av vid hagarna - en efter tre. Skottkärror hämtade jag för mockningen, fyllde boxarna med mer spån och sedan var vi färdig. Det gick snabbt och det var roligt. Senare for vi hem, lagade mat och for tillbaks till stallet kl. 10 för att rida ut med Trine och Hannah. För idag var det en solig och varm dag - då måste man passa på. ;) Det var SUPER härligt och jabg har lust att göra om det nu.. Gick undan samtidigt som det gick sakta. Senare for vi hem igen för att göra läxa, äta och ta det lugnt. Senare - nu ikväll så blev det jobbigare. Lite tjafs om saker.. ..onödiga saker. Men det blåser bort med vinden får vi hoppas på. ;)
Justeja, nu ska jag sova.. ;)
 
Blogg förklaring: Vissa dagar som ni har märkt så kan jag inte alls blogga, vissa kan jag och vissa blir sämre. Det kommer nog alltid vara så, jag har inte alltid tid. Men jag har inga krav och jag ska inte stoppa upp press. Det har alldrig stått på shemat - de är då man tappar intresset.. ..utav press?
 
 
 
...
...
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mmoaerikssons.blogg.se

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej som heter ''Moa'' och är -00:a. Jag kommer blogga om allt möjligt, mina intressen och min fritid Hoppas ni kommer gilla det..

RSS 2.0