Måndagen avklarad - check!

Nu är måndagen avklarad.

Utväcklinssamtalet gick suveränt utan tjat. Bra betyg har jag men några saker jag måste fortsätta att slipa på. Engelskan är nästan en av dom jobbigaste ämnena och jag har liite svårt med det - en sak jag måste jobba mer på. Redan i kväll ska jag börja med läxorna. Träning = färdighet.

I veckan har vi världen jobbigaste läxor. Det minska jag kan säga om dom är att dom är jäkligt förj*vligt jobbiga. ;/

Läxorna i veckan:

3 papper matte fyllda med 7 stycken tal med både A, B och C frågor.

En läxa om Charles Darwin där man ska skriva hur mycket fackta man bara hittar om han och lära sig allt utan texten.

Jag ska skriva ner vad 19 st svåra ord betyder eller vad det är för något. Sedan ska jag kunna alla utan pappret.

Sedan har jag 19 st engelska ord som jag ska kunna uttala, skriva och stava rätt.

Sist är en engelsk text som jag ska läsa. 2 sidor som jag ska översätta till svenska och uttala det rätt på engelska.

Jag kommer dö innan denna veckan är slut.. Crazy i huvudet, bara helt snurrigt. :/



Kommentarer
AmandaB

Önskar dig en underbar dag! :D Vad ska du göra i veckan då?

MVH AmandaB

2013-01-22 @ 09:53:40
URL: http://amandablomkvist.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mmoaerikssons.blogg.se

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej som heter ''Moa'' och är -00:a. Jag kommer blogga om allt möjligt, mina intressen och min fritid Hoppas ni kommer gilla det..

RSS 2.0