Fullt i händerna, dag ut & dag in.

Helgen har varit rolig, lärorik, trist och super! Allt på en och samma helg. Jag har hunnit göra mycket under fredagen till söndag. Allt som jag har velat göra.
 
På fredag for jag till stallet. Då var det ''min dag'' att ha Pucken. Fixade allt rent och fint i boxen, rengjorde krubban och vattenkoppen, mockade, gav mat och fyllde hönätet med mera höö.. Sedan var det dags för att mig att äta själv så pappa hämtade mig... .. mamma slutade jobbet lite tidigare änn vanligt och då så for vi tillbaks till stallet ett tag senare för att rida. Ridhuset var ledigt så jag red inne med Pucken. Han var fin och det gick bra. ALLT gick bra.
 
Lördags morgon kom mamma in i mitt rum, väckte mig och vi for till haparanda. I haparanda for jag, mamma och pappa på HÖÖKS för att se på nya ridsaker. Behövs värkligen just nu. Med mig ut från HÖÖKS fick jag med mig mycket fint - REA, du vet! ;) Senare for vi och åt, handlade och sedan var vi påväg hem igen. På kvällen såg jag på film, åt glass och degade. Skönt..
 
Sista dagen förra veckan, söndag rättare sagt. Då var jag och mamma i stallet all day long igen.. Rätt så roligt. Jag gjorde i årdning Pucken för att rida medans mamma stannade i stallet och mockade. Tack gud och tack mamma ;) Jag red ute i padocken själv. Vi jobbade på volten och det gick bra. Han är en underbar häst, svergies Puckään! Annars så gjorde jag ingen mer änn att jag såg på ponnyakuten nerkrypen under täcket. Jag gick och la mig ganska tidigt också såman får vila ut. Jobb tar på kraft..
 
.............      ..........    ................    .............    .......   ..........       .............   ......     ...........   ............      .........    ..........     ........... .... 
 
Nu laddas det ner bilder på mig och Pucken från helgen. Kommer upp på bloggen när detta blir färdigt. Woop! ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mmoaerikssons.blogg.se

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej som heter ''Moa'' och är -00:a. Jag kommer blogga om allt möjligt, mina intressen och min fritid Hoppas ni kommer gilla det..

RSS 2.0