Dag 3 - En bild som gör dig glad

Detta är en bild, som gör mig glad! ♥
Många vet redan vem denna bruden är men jag tänkte ändå berätta, kort o sammanfattat.
 
Agnes 9 år, en liten fux D-ponny är det som travar runt i grön gräset. Lite sådär rund om magen, glad o nyfiken. Hon ser lycklig ut, och det gör mig glad.
 
Agnes kom till Shettis & Company år 2012.. Hon var var en häst med egen vilja och eget humör. Dom 2 sakerna sitter ännu kvar i hon änn idag, men hon är en häst som har kännslor en häst som man inte ska ta tid att bråka med, då får man dubbelt så mycket spö tillbaks. Iallafall så trivdeds hon inte som ridskolehäst o med den omgivningen som fanns i stallet. I början hade hon inga kompisar som älskade hon, inte en. Hon var ALLAS lilla docka till att börja med. Hon blev biten, sårig och mager för att hon inte fick såva, dricka eller äta. Hon var alltid hästen som var utstött. Andra sidan hagen var en bra platts för hon, där hon fick vara ifred o hålla sig på vackt för dom andra. Bara man såg på hon, i ansicktet in i ögonen så var de som att.. ..hon var inte lycklig, inte för 5 öre, hennes ögonlock var alltid rynkade o såg ledsna ut. Eftersom hon var MIN på ridskolan, av alla människor o barn. Så fick jag henne för mig själv. En anledning till det var nog för att hon var, tjurig, egen vilja o visade att '' Här, här kan du inte gå o tro att du bestämmer över mig. * Kick * ''. Direckt hon blev sur så var benen i luften, öronen slickade bak o hon såg på en som att '' stick jag vill inte ha dig petandes på mig. STICK '' Det var hennes personlighet. Att vara tjurig. Men hon blev bättre, mycket bättre mot MIG. Vi lärde känna varandra väl under året hon var på ridskola. Tillslut gick hon som en ängel bakom mig o lydde, men ibland visade hon att '' nej, jag vill vara ifred. Ta en paus ''  Den pollen som jag for o red varenda dag, som jag tog hand om,  gav mat o såg till så hon mådde ''prima'' det var Agnes. Min prinsessa, min ängel o mitt hjärta, min tjuriga lurvboll hon var MIN lilla ostbåge. MIN. ♥ Nu har hon nytt hem, hoss en person som värkligen kan göra något åt saken. Där hon får bli omtyckt av hennes pojkvänn i samma hage, utan att bli biten. Låt mig presentera Agnes pojkvänn, Benji! ♥
 
Bilden är tagen hoss hennes nya ägare, Anna. Själv jobbar Anna i samma stall som jag tar lektioner på, Agnes brukar föja med o jag träffar hon flera gånger i månaden nu. Älskade häst.
 
Bilden den, den gör mig glad.. ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mmoaerikssons.blogg.se

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej som heter ''Moa'' och är -00:a. Jag kommer blogga om allt möjligt, mina intressen och min fritid Hoppas ni kommer gilla det..

RSS 2.0