Söndag, dagen före måndag.

Idag är det söndag. Dagen före måndag och dagen efter lördag. Så idag är det sista dagen före skolan. Njut av den sista tiden nu, ett tips. Själv har jag hunnit göra det jag velat göra hela helgen & veckan. Nöjd är jag med STORA bokstäver.
 
Såhär såg min helg ut om jag kortar av den lite:
 
Fredag: Fredags kväll for jag och såg på hoppträning. Både Johanna och Anna var där med Pucken och Agnes som skulle vara med på hoppningen. Det var egentligen anledningen för att jag for dit kl 8 på kvällen. Innan träningen hjälpte jag till med borstningen åt Johanna. Sedan var det doms tur att rida ett pass för Eva. Det såg super bra ut och om det var jag själv så skulle jag vara nöjd ryttare - on high level.. Och jag tog åt mig tips hon jag till Johanna om hur man kan rida prinsen så bra som möjligt.. Dessutom kom det fram en super nyhet för min del. Agnes ska där och med flytta till KRF's stall. Det drog värkligen på mitt smile när jag fick den nyheten. Andra planer är också på gång angående det. Skumt.. ;)
 
Lördag: Lördag var jag i stallet med bland annat Madde, Johanna och Trine. Men jag, J och T var där sedan stall-jouren från morgonen. Så vi kanske var där kl.. ..7? Så vi gjorde våra sysslor och sedan jag vi oss av runt hagarna och gav hästarna mat. Hö och annat.. Annars under dagen så skaffade jag mig ett eget skåp i stallet för att inte behöva fara omkring med hjlälmen, västen och all utrustning under armen hela tiden. So now it's clear..
 
Söndag: Idag då? ...Först så steg jag upp samma tid som igår för att fara på stall-jour igen.. Vi gjorde våra stuffs och for ut med fyrjulingen. På släpet satt jag och T(ine),vid ratten satt M(adde) och A(nna)(Allbans ägare.) Efter det bestämmde vi oss för att vi skulle rida. Det blev inte så mycket av saken för min och T's del. Men jag fick iallafal prova hoppa stuts med Pucken idag. Han hade blandad kapacitet och var hur fin som hällst. Ducktig polle ;) Han är värkligen en läromäsare. Fick där emot höra mer planer framöver.  Jag har hanmält mig både till en dressyr kurs för en  ny tränare som ska komma till stallet. På listan till Robbanträningen är jag också anmäld på Graffe. Kommer bli jätteroligt och är värkligen nöjd. Sista planerade ''saken'' var att jag, T, M och J ska såva över i stallet någon gång.. ..lite mer oplanerat men det kommer ske.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mmoaerikssons.blogg.se

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej som heter ''Moa'' och är -00:a. Jag kommer blogga om allt möjligt, mina intressen och min fritid Hoppas ni kommer gilla det..

RSS 2.0