Glad ALLA hjärtans dag

Idag är det alla ♥ dag! När jag kom hem från skolan låg det chokladhjärtan i en ask, mitt på sängen. Yummi & tack!
 
   
 
Så idag ska jag alltså ha en bra dag. Chilla, rida, förbereda helg, läxa och annat skoj. Alltså ska jag senare och rida Pucken.. ♥ SKOJ - med stora bokstäver.
 
Jag känner värkligen nu att det bara går bättre och bättre för mig och Pucken tillsammans. Lärt känna han bättre, rida han och liksom förstå hur han fungerar. Har mer änn halva biten kvar ännu. Men man måste starta någonstsans - right? :[]
 
Annars har jag haft fullt upp denna underbara veckan. Måndag var jag i stallet. Red lektion på ridskolehäst och sedan hoppa över till Pucken för att rida han. Tisdag for jag till stallet med J. Bästa Anna var också där så jag fick rida lektion på Agnes för hon. Var sjukt kul eftersom det var rätt länge sedan jag satt upp på hon nu. Tiden går asså.. Hon har värkligen blivit mycket bättre nu. Förr var hon en liten seg smet som nu har förendrats till en helt otroligt underbar ponny. ♥ Sedan red jag Pucken för Johanna (J). Gick super och hon visade mig hur man kan rida Pucken på ett BRA sätt. För prinsen ( Pucken ) är en sådan häst som suger åt sig all kontakt från ryttaren han bara kan. Han behöver stöd när man rider han. Skänkel, hand känkel och hand. Hela tiden. Ska försöka jobba hårt med det nu. Kontakt. Onsdag var jag med Trine i slalombacken och åkte slalom för första gången i år. Jippy! :) Annars har det inte varit så mycket mer liksom..
 
Så har min vecka varit - Super bra! Och längtar så enormt mycket till helg nu. I morgon ska jag och Trine till backen för att åka snowboard. Sedan på Lördag ska vi till stallet, träffa many pepole och hoppa på Robbanträning för första gången. Sedan åker vi över till Trine för att övernatta där till söndag..
 
Många planer nu.. måste hålla koll.. ;)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mmoaerikssons.blogg.se

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej som heter ''Moa'' och är -00:a. Jag kommer blogga om allt möjligt, mina intressen och min fritid Hoppas ni kommer gilla det..

RSS 2.0