A, B, C, D, - ponny, häst

Här har ni en ponny/häst av varenda storlek som just jag skulle tänka mig att ha.
But let's get started.. :)
 
 
 Skulle såklart inte kunna rida en A - ponny nåmera.. Jag är för lång, skulle vara rent ut sagt plågande.. Men.. här han ni den.. En A-ponny som jag skulle kunna tänka mig att ha:
 
A-ponny sto vid namn Topsy. Född år 2007. I färgen fux, Yummi! Denna ponnyn är äckligt söt asså.. Lite rund, lurvig och ser framår ut. Älskar färgen också. Gaah! Mamma jag vill ha nalle-björnen.. ;)
 
B-ponny skulle också vara litet för mig. Skulle alldrig köpa en som ''sattnings ponny'' direckt. Nää, lite litet men skulle nog ändå kunna rida den.. Och här har ni den också, B-ponnyn:
 
 
B-ponny sto vid namnet Emerald Dani. Född år 2005. Brun / svart? Denna ponnyn påminner mig så sjukt mycket om Puckcen. Det är typ en kopia fast i mindre format. Söt! Denna ponnyn är mest inriktad på hoppning som jag facktist är lite mer intresserad av. Den går också lite dressyr d.o.c..
 
C-ponny skulle sitta perfect i min längd nu. Skulle vara precis på gränsen. Om jag skulle satsa på en C? Njaa, kanske.. Växer fort ur den liksom.. Men ni ska få ett smakprov på den mäst lockande C-ponnyn:
 
 
 
C-ponny sto. Född år 1999. Mörkbrun. Detta är min favvo på hästnet just nu! En underbart fin C-ponny som serut att hoppa som en guud. Mycket muskler, korthårig och så biff. Min stil på ponny kan jag lova er. Detta skulle vara min prio nr. 1 på listan. Det kan ni stoppa upp: MIN! ;)
 
Skulle lungt kunna satsa fullt ut på en D-ponny tills jag är för lång.. I nu fallet så skulle det passa som en smäck. Handen i vanten - så bra liksom.. Jag är absolut inte för lång eller tung. No way.. Men här är den, D-ponnyn till salu:
 
D-ponny valack. Vid namn Mr. Miller. Född 1999. I färgen skimmel. Skulle lätt kunna ha denna ponnyn. Den ser orädd ut och ganska ståtlig. Tror man lätt skulle bli kär i denna ponnyn.. Dock är det mest utbildad i dressyr. Skulle facktist kunna lära mig mycket..  
 
Detta var ponnysarna som jag hittade på hästnet.se, en bra sida. Sedan såg jag ju inte på alla ponnysar som fanns. Annars skulle det ta dagen ut. Men såklart hittade jag domhär. Mellan d-ponnysarna var det as svårt att välja. Hittade inget speciellt där. Men tillslut ploppade det upp en. Kände bara lättnad. ;) Kan ju heller inte säga att ''den'' hästen vill jag ha eller ''den'' hästen såg tråkig ut. Jag kan lova att av alla ponnysar som jag såg på skulle nog alla bli omtyckta av mig om jag bara kände dom. Lätt. Det är inte så svår att tycka om en häst..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mmoaerikssons.blogg.se

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej som heter ''Moa'' och är -00:a. Jag kommer blogga om allt möjligt, mina intressen och min fritid Hoppas ni kommer gilla det..

RSS 2.0