Ridvärlden..

.. är en tung och farlig sport.. Hästen är ett djur som inte vi kan styra hur vi vill utan ''hästen'' är ett djur med egen vilja och styrka. En häst väger ungefär 800 kg beror på lite.. Men endå de är ingen sport då allt alltid går bra. Endel råkar ut för någon olycka och i värsta fall dör. Endel kanske bara ramlar av men de får man ta.. Take it easy, right? Man kan inte styra hur man vill och dessutom inte se i framtiden. Man tar de som kommer och dessutom om man ska satsa på en farligare sport. Om en häst tillexempel fjantar sig och inte vill någon så kan man inte ropa och spöa upp den utan de är duu just du hästen söker trygghet hoss i den sitvationen, tänk på de.. Jag har flygit av massor med gånger säkert 15 bara nu i sommar men då en häst har blivit extra pigg och rusat eller då den har varit sur och inte alls har någon vilja som ''jag'' utan då får du säga år den långsamt.. Hästen har mycket egen vilja och om den har bestämmt sig för något så gör den de om inte du stoppar den och kanske säger till den på skarpen. Hästen känner att du är rädd, pännd eller stressad och den blir exakt lika dan själv, de är ju dig den söker trygghet hoss. Ridvärlden är ingen lek, massa som dör varenda år och råkar ut för en olycka och hästarna själva..
TAKE IT EASY, DON'T STRESS.. ♥
 
Flickan på bilden dog i veckan i en ridolycka. Ingen var på plats när de hände och dom vet inte heller vad som hände. Finns en risk att flickan fick hästen över sig och påväg till sjukhuset så gick hon bort.. Varje år dör tusen mäniskor i ridolyckor, vem vet vem de blir nästa gång? ♥
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mmoaerikssons.blogg.se

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej som heter ''Moa'' och är -00:a. Jag kommer blogga om allt möjligt, mina intressen och min fritid Hoppas ni kommer gilla det..

RSS 2.0