Blogg livet

Inte för så länge sedan så frågade jag mina föräldrar om jag fick starta blogg och fick berätta vad de innebär att driva blogg osv.. Tre dagar senare så sa mamma att de var okej, men de är på hennes regler och gränser jag får ha den. Endel föreldrar bryr sig inte om man lägger upp sitt liv på internet, andra gör de.
 
Att skaffa blogg är inte bara att säga ''hej'' och få 10 000 läsare, Nej nej! Mycket mer.. Man ska ha årken, viljan och de lilla extra för att komma upp på Sveiges topplista över bloggar. Endel kankse tycker att jag inte behöver blogga om jag endå alldrig kommer få det lilla extra och komma upp på topplistan en dag. Andra kankse kämpar på, bloggar och bloggar och alldrig får en till ''unikläsare''. Om man lägger upp sig på internet så kommer man alldrig där ifrån igen, du finns alltid kvar någonstans på någon sida eller bild. Alla, exakt alla kan hitta på vad som hällst och hitta på någon random sak som sen kommer upp över hela internet med dig som innehåll.
 
Endel tycker att '' jaha, roligt att du har skaffat blogg? '' och tycker att jag bloggar som en tok fast jag inte har 10 000 läsare, att de är ju lixom ingen ide? Men då vill jag säga en sak: Jag har alltid drömmt om att bli lika stor bloggare som tex. Nellie, Tyra och alla andra bloggar. Och fast jag max har 5 besökare per dag så kämpar jag på och låssas att jag har lika många unikaläsare som Nellie och dom. När jag endå har fått fem besökare så tappar jag ju dom på direkten om jag inte kämpar. Om jag värkligen vill ha kvar dom där fem besökarna och sammla på mig mer så måste jag ju ge allt, bjuda och ta emot. Annars är de ju ingen ide om man inte har årken och ingen lust bara för att alla andra tjejer i klassen bloggar tillexempel.. Gå din egna väg och följ din vilja, för något som du inte vill bli kommer du inte bli heller, inga problem.
 
Alla som redan har gått in i leken, som jag, vet nog vad de innebär. Jag menar inte att dom som inte har tid eller råkades ta en bloggpaus är åt fanders, utan de är okej, kör ditt race. Jag menar bara att man ska inte göra något innan man änns har hunnit tänka färdigt.. Ta de lugnt, jorden kommer inte gå under på en minut! Jag lovar.. MEN ALLA SOM HAR GÅTT IN I LEKEN FÅR LEKEN TÅLA!  ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mmoaerikssons.blogg.se

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej som heter ''Moa'' och är -00:a. Jag kommer blogga om allt möjligt, mina intressen och min fritid Hoppas ni kommer gilla det..

RSS 2.0