Outfit snacket!

 Jag har läst runt på några bloggar om hur dom o hästen dom rider ser ut under, vardag, tävling eller träning.. Vi snackar alltså outfit nu. Men i detta inlägget så ska jag absolut inte rätta någon eller säga att någon har fel. Man får tycka och tro vad man själv vill, visst är det så? ;)
 
Jag tycker outfit-delen är lite vicktig för min del i stallet, inget måste men de är fint! Jag ser massor av människor i stallet som har hur coola prylar som hällst som man bara önskade ''Åhh, de där skulle jag äga i stället för hon..''. Men det kostar ju också, ena kostar mer och andra kanske mindre. Sånt man får ta, man kan ju häller inte äga hela HÖÖKS Hästsport.. ..annars skulle jag vara rik på ur snygga prylar.
 
Om jag får säga det så årkar jag nästan inte häller köpa 30 schabrak för en ridskolehäst, jag tar det som finns till hästen och så får jag se ut, not my problem! Men det är endå roligt att vara fin på dom med, kulle jag också villa vara någon gång.. Privathästar är en annan sak kan man säga, oftast så är dom alltid skinande rena och har en grym outfit på släpet.. ..där måste man inte alltid fixa eller köpa för att vara fin, det finns levererat på köpet och på privathäst så kan man fixa outfiten när man vill. Med andra ord så är det ju också roligt att ha sina egna saker på hästen också. Men själv så har jag tre stall outfit's. Behövs inget mer för min del..
 
Bara för att vi pratade om privathästar som oftast är fina så tycker jag att Pucken eller Agnes är ett jätte bra exempel, i mina ögon..
 
På tävling så vill man ju såklart vara extra fin.. ..då är det viktigast att vara fin tycker jag och visst då kan man slänga på sina egna saker på ''ridkolehästen'' för att få vara extra speciell och skinande ute på tävlings banan eller någon annat skoj som privatlektion..
 
Så om ni förstog rätt så har jag själv som ryttare alltid en outfit men inte alltid hästen, bara för extra roliga stunder då man vill skina på ridskolehäst. Och NEJ, det är inte fel att fixa ridskolehästar fina, skulle som sagt var så skulle jag villa ha en speciell outfit varenda gång.. ..men har inte outfits så det räcker hela tiden, jag sparar det till dom stunderna jag värkligen vill. Det är ett + till alla ur coola ryttare som har hur coola prylar som bara den. Privathäst = Oftast fin.
 
Det är vad jag tycker och tänker om stall outfit's iallafall..
 
 
ri 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Evelina, emilia och emma

Nu har du chansen att vinna grimma+grimskaft i valfri färg på våran blogg :) Länk: http://poniiriders.blogg.se/2012/december/12-december.html#comment :)

Hoppas du vill vara med! Kram!

2012-12-15 @ 15:54:06
URL: http://poniiriders.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mmoaerikssons.blogg.se

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej som heter ''Moa'' och är -00:a. Jag kommer blogga om allt möjligt, mina intressen och min fritid Hoppas ni kommer gilla det..

RSS 2.0