Dagen börjar närma sig slutet..

Nu är det svart ute och vi sitter hemma med julgrans-ljusen tända och myser vid TV:n och jag lyssnar på musik, godis i famnen och bara myser.. Lever livet ut, brukar man säga? ;) Idag har det varit en underbar dag.. For till stallet prick kl. 7 och träffade Johanna, Nina och alla vinterlurviga hästar i stallet. Det är en sak utav det bästa som finns, vakna tidigare änn vad man brukan och bara fara till stallet och ge hästarna mat och skumpa runt barbacka på varma, breda och vinterlurviga häst ryggar, känna stall lukten tillsammans med hästmat o må gött.. Finns INGET mysigare! Men vi tog på hästarna täcken som dom skulle ha på sig och sedan gav vi endel mat och släppte ut hälften och gav dom mat ute i vinter kylan.. ;/ Mocka, sopa och fyllde på matpåsarna tills dom skull ha mat igen.. HAVRE-MOPPAR! ;) Efter de tog vi ( johanna o jag ) in 2 hästar från hagarnan som vi hade bestämmt att vi skulle rida! Ellinore och Amadeus.. ..barbacka. :) Sedan mockade vi efter oss igen, sopa och tog ut dom.. Annars efter det var vi färdiga och var påväg hem igen. I tid hemma hoppade jag i duschen och slogpå VARMvatten och satt framför datorn och kolla in bloggar ;) Planerade dessutom lite inlägg inför i morgon.. .. inga långa direckt men lite perfeckt till jul, si sådär. ( tråkigt utan bild, vet.. )


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mmoaerikssons.blogg.se

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej som heter ''Moa'' och är -00:a. Jag kommer blogga om allt möjligt, mina intressen och min fritid Hoppas ni kommer gilla det..

RSS 2.0