Bästa stall veckan i veckan..

 
I veckan har jag haft fullt upp ska ni veta, nästan ingen bloggning då.. :/ Men jag ska börja komma tillbaks nu när alla stalldagarna börjar bli över. Har ju facktist varit i stallet nästan hela veckan, från morgon till kväll liksom..
 
Maskeradtävlingen: ( onsdag )
Gick sådär, inte den bästa rundan måsta jag säga, man kan ju inte alltid vara bäst.. ;) Graffe och jag skrapade ihop både en rosett och en godispåse, inte illa.. Men det vicktigaste är ju facktist att vara nöjd, och såklart jag var det. :) Han klädde sig fint i mitt svarta schabrak och en svart luva till, glänsande var vi alla på banan måste jag säga..
 
Massor av coola kostymer ute på banorna och den snyggaste som jag tyckte skulle vinna hela skiten, Hilda med Emil som var utklädd som enhörning! GRYMT.. Men 2 st som hade Ziperall på sig då, skulle alldrig komma på det själv..
 
Hannah och Trine var såklart också med och skrapade ihop rosetter o godispåsar, o det var dom båda värda! Hela dagen var bra och jag var as trött efter tävlingen..
 
Jag har såklart laddat ner bilder på datorn men dom kommer upp någon annan dag, i veckan? :o
 
 
Haparanda ridklubb: ( torsdag )
Igår fick jag följa med team ''kalix ryttare'' ner till happis på hoppträning, för Kikki. Eftersom vi skulle till happis så var vi ju uppe tidigt och begav oss bort tidigt också, hästarna hängde också med ;) Snön påvärkade också tiden och föret men det gick super endå..
 
Väl nere i happis red jag inte själv utan Johanna och Anna, gick superbra och vad jag hörde så var dom själv nöjda med gårdagens pass.. Blev några lite högre höjder med det gick galant, som att gå på rosa blommor..
 
Några bilder fotade med, man ska ju alltid passa på! :D
 
 
Voltige, stall och rid-dag: ( fredag - idag )
Herregud så mycker roligt jag har gjort i stallet idag, med Hannah och Trine! Vars ska man börja!?
 
Voltige har vi ialafall haft och det var as skoj, med Bellman! Söta vinter-gosiga-nalle! Bellman är nog en av dom snällaste hästarna jag träffat, ungefär på pricken? Vi fick iallafall rida två, baklänges, i damsits, stå och hade MYCKET övningar.. Sedan har vi fikat och det fick också Bull ( stallkatten ) göra, han fick macka och gröööt typ? sötaste ;) Nina o Anna har också varit i stallet som jag såklart träffade.. Snyggaste Allban blev också riden i ridhuset, var tvungen att se ;) Annars har jah ju facktist ridit själv idag, på Lotta.. ( Hannahs polle ) Första gången jag red hon och den gången blev ju barbacka, men första gången blev också en kort stund.
 
Har fotat idag med och någon dag måste det ju bara komma en bildbomb, längtaaar! :)
 
 
Hästhanteringskurs o stallet: ( Lördag - i morgon )
I morgon ska jag och mamma på hästhanteringskurs och jag ska även tidigt till stallet och ge hästar mat, stoppas ut i hagarna och annat.. Annars så tror jag att jag, Hannah och om Johanna också ska rida så rider vi alla med varandra i morgon? Jag och Hannah tänkte även ta fram något hinder om vi årkar att hoppa, får se vad morgondagen bjuder på..
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mmoaerikssons.blogg.se

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej som heter ''Moa'' och är -00:a. Jag kommer blogga om allt möjligt, mina intressen och min fritid Hoppas ni kommer gilla det..

RSS 2.0